Visitor Globe

Mega ayeball




Isnin, 17 November 2008

Kecek Kecek Kosong.......Rakyat Ternganga

AHMAD ASMAWI
11 TAHUN
HILANG SEMENJAK 9.3.2008

SHARLINIE MOHD NASHAR
5 TAHUN
HILANG SEMENJAK 9.1.2008

LEE KIM HOOI
12 TAHUN
HILANG SEMENJAK 19.8.2008

NURIN JAZLIN JAZIMIN
8 TAHUN
DITEMUI DIBUNUH PADA 17.9.2007


di atas adalah beberapa siri jenayah yang melibatkan kanak kanak.sehingga ke hari ini tiada penyelesaian dan sebarang tangkapan dibuat.cadangan untuk mebuat amaran kanak kanak hilang juga tinggal omongan kosong pemerintah.

Berbagai lagi yang membabikan seks salah laku seks terhadap kanak kanak juga semakin berleluasa.kanak kanak seolah olah hidup di neraka dunia penuh ketakutan.Ibubapa sendiri curiga dengan keselamatan anak anak.

Anak anak tidak lagi dibenarkan bermain di taman.banyak kesan psikologi terhadap anak anak ini kelak.rakyat memerlukan satu tindakan yang berkesan daripada pemerintah.

Sehingga kini,tiada penyelesaian terhadap isu ini.cuma cadangan demi cadangan tanpa kesudahan daripada pihak PDRM sendiri.kes kes di atas seolah olah dilupakan.cuma ayat penyedap hati “kami masih menyiasat dan menunggu bukti baru “apabila masalah ini di ajukan.

Sampai bila anak anak ini harus hidup dalam ketakutan.bilakah satu tindakan agressif dan berkesan akan dia ambil.Adakah apabila berlakunya lagi kejadian yang sedemikian.maka ramai yang melompat!!!dan cuba menjadi hero semula.



TP - Renungkan kalau terjadi ke atas anak kita

Tiada ulasan: