Visitor Globe

Mega ayeball




Selasa, 2 Disember 2008

Mayat mangsa banjir pertama ditemui

GUAL IPOH - Mayat mangsa banjir pertama di Kelantan, Nik Zulkifli Nik Kob, 25, yang terjatuh di Sungai Sokor, Gual Ipoh ditemui kira-kira jam 10.50 pagi semalam.

Ketua Polis Kelantan, Datuk Abdul Rahim Hanafi berkata, mayat Nik Zulkifli ditemui penduduk kampung, anggota Rela dan polis ketika usaha mencarinya dijalankan.

“Mayat mangsa ditemui 10 meter dari tempat dia jatuh,” katanya kepada pemberita di sini. Dalam kejadian kira-kira jam 3 petang kelmarin, mangsa dipercayai hilang dibawa arus deras ketika dia sedang memukat ikan di Sungai Sokor berikutan hujan lebat berterusan di negeri ini sejak tiga hari lalu.

Pemangku Pegawai Penjaga Balai Bomba dan Penyelamat Tanah Merah, Che Kadir Che Ya berkata, pihaknya sedang berusaha untuk membawa mayat itu ke Hospital Tanah Merah kerana laluan ke tempat kejadian terputus.

Namun, katanya, pasukan penyelamat tidak dapat memasuki kawasan kejadian dengan jalan darat berikutan jambatan yang menghubungkan Kampung Sokor yang terletak di kawasan pedalaman runtuh.

Sementara itu, ibu mangsa, Saharah Mohamad, 46, yang ditemui di Unit Kecemasan Hospital Tanah Merah berkata, mangsa tidak pernah menunjukkan sebarang perubahan.

sinarharian

Tiada ulasan: